Gå til indhold
FORSIDEN | PRINT |
Den Nationale Henvisningsformidling logo

Info vedr. kendte fejl

Fejlscenarie 1

Hvis en henvisning ikke er udstedt/sendt til en konkret behandler, ligger den i ”fritvalgsordning” i DNHF. Den behandler, f.eks. fys, som en borger/patient vælger, skal derfor logge ind på DNHF og hente henvisningen.  Hvis Behandleren oplever problemer med overhovedet, at kunne logge ind i DNHF, og dermed ikke kan hente henvisningen, kan der anvises til følgende workaround. 
 

Workaround for fejlscenarie 1 

Behandleren forklarer situationen og beder patienten om at kontakte sin praktiserende læge og få ham/hende til at gensende henvisningen nu adresseret direkte til den pågældende behandler. På den måde, vil henvisningen komme direkte i behandlerens fagsystem og behandleren kan derfor undgå at logge på DNHF. 
 

Fejlscenarie 2

Hvis behandleren derimod oplever, at de kan logge ind i DNHF og se henvisningen, men ikke kan hente den ned pga. f.eks. fejl i det der er registreret i SOR eller lignende, så kan følgende workaround anvises. 
 

Workaround for fejlscenarie 2

Behandleren kan se henvisningen i DNHF. Behandleren printer den som dokumentation indtil registreringerne er bragt i orden, hvorefter behandleren kan hente henvisningen i DNHF.
 

Senest opdateret 04-12-2020
Den Nationale Henvisningsformidling



Tilgængelighedserklæring